یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود دوشنبه ۱۹ فروردین دمای استان‌های شمال شرق شامل گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، ۴ تا ۶ درجه کاهش داشته باشند.

كاهش دما

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز یکشنبه گفت: با توجه به این روند کاهشی دما، امروز دمای مشهد به ۲۲ درجه، فردا ۱۸ و پس فردا به ۱۵ درجه بالای صفر و بجنورد امروز ۱۹ و فردا ۱۴ درجه می‌شود.

وی گفت: امروز به جز شمال غرب و جنوب شرق، سایر مناطق کشور بارش خواهند داشت و شدت بارش‌ها امروز در غرب خراسان شمالی، شمال شرق گلستان، بخش‌هایی از لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و غرب چهار محال و بختیاری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور موجب بارش باران می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق سواحل خزر، شمال سمنان، شرق یزد، غرب کرمان و بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد و فارس خواهد بود.

به گفته وی، پس فردا یعنی سه‌شنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور خواهد بود.


رگبار و رعد و برق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش‌بینی می‌شود امروز در تهران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ دهد؛ همچنین فردا هوا نیمه ابری، ابری گاهی با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه باشد که فردا اوایل شب، روند تدریجی کاهش دما را خواهیم داشت و سه‌شنبه آسمان تهران صاف می‌شود.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد ۱۷ درجه و شمیرانات ۱۶ درجه می‌شود که فردا بیشینه دما در فرودگاه مهرآباد سه درجه افزایش خواهد داشت. همچنین کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۳ و شمیرانات ۱۰ درجه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود دمای این مناطق فردا به ترتیب به ۱۸ و ۱۶ درجه افزایش یابد.

نقشینه گفت: ارومیه با دمای ۳ درجه بالای صفر و بندرعباس با ۳۶ درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 436483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha